Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Rihanno, prosím, už neplač!

Je sice březen, ale já bych ráda napsala o tom, o čem jsem přemýšlela v lednu - poté, co jsem si koupila časopis Marie Claire. Doba napsání podle mě není tak důležitá, koneckonců téma bude relativita času :-) Ke koupi mě nalákal rozhovor se zpěvačkou Rihannou, kterou mám ráda. A co vlastně řekla Rihanna tak důležitého, že mě to inspirovalo k napsání blogu? Nejde o to, co řekla, ale co udělala - rozplakala se.

Rihanna je známá nejen skvělou popovou muzikou, kterou produkuje, ale taky tím, že ji její přítel bil. Mlátil ji tak, že od něj odešla. Za to, že ho Rihanna opustila a zveřejnila, že ji mlátil, se jí ještě pomstil. Dodal bulváru její "nahaté" fotky. Bylo to drsné chování a Rihanny je mi proto moc líto - stejně jako každé ženy, kterou si její přítel nebo manžel dovolí bít.

Když jsem rozhovor četla, říkala jsem si: to je strašné, je to už tři roky a chudinka Rihanna se rozpláče, když o tom tématu musí mluvit. Zároveň tvrdí, že už se s tím vypořádala. Proč? Jsou to silné emoce - tak obrovská jizva na srdci, že se ani po třech letech nezacelila. V mysli Rihanny je stále přítomná. Proto mluvím o relativitě času. Když o své bolesti musíme opakovaně mluvit, prožitky se vracejí a ožívají. Jsou tedy minulé a přítomné zároveň. V naší mysli.

Proč se ale některým z nás bolest vrací a některým ne? Na čem přitom záleží? Řekla bych, že záleží na otevřenosti. Někdo si řekne - nemá cenu to tajit, nic by se tím nevyřešilo. Rihanna k tomu přistupuje otevřeně, ačkoliv její otevřenost jí způsobuje utrpení. Ale přesto má můj obdiv, že je ochotná "nést kůži na trh".

Někdo se svěří jen nejlepšímu příteli. Část lidí jde za psychologem. Velká část lidí se však rozhodne, že zapomene a opravdu zapomene - když se jich zeptáte, s vážnou tváří vám řeknou, že o tom nic nevědí. Zatlučou to pod poklop někam do podvědomí.

Čas od času se bolest znovu vynoří. Když sleduje film, v němž se odehrává to samé, co se stalo jemu. Nebo ve velké opilosti. Ve snu. Nebo v době, kdy prožívá jinou velkou bolest. Například mu zemře někdo blízký. Srdce se ozve a bolí a bolí.

Leckdy se bolest promění v nemoc. Dokonce se říká, že někdo zemřel žalem. Já věřím, že je to možné. Sama jsem z truchlení po smrti druhé babičky měla několik dní horečky a následně zánět středního ucha. Což samozřejmě není možná tak nepříjemné jako zemřít, ale v tu chvíli, kdy vás to bolí, hluboké existenciální problémy neřešíte :-)

Rihanna z těchto bolestných prožitkům vytvořila album Rated R, které je podle mě hodně silné. Cítím z něj jak bolest, tak násilí. Pro někoho je možná těžko stravitelné. Ale je populární, což znamená, že lidé tyto emoce chtějí prožívat s ní. Svou bolest Rihanna přetavila do umění, což je vlastně skvělé.

Jsou ale horší případy a bohužel mám tak trochu pocit, že na světě jich je  mnohem víc. Ráda bych se mýlila.

Lidé, kteří utrpěli bolest od svých partnerů, ji sice zasunou někam hluboko, ale poté ji způsobí někomu jinému. Často je to právě další partner. Anebo trpěli ponižováním a týráním v dětství. Vůbec se s tím vnitřně nevypořádají a pak to samé opakují na svých dětech. To je strašně smutné.

Co s tím? To kdybych věděla, tak asi dostanu Nobelovu cenu nebo něco takového. :-) Myslím, že globálně se s tím nic udělat nedá. Ale pokud se s násilím na bližních setkáme, měli bychom pomoci obětem. Zejména pokud k nám mají důvěru - jsou to naši přátelé, příbuzní. Aby věděli, že v tom nejsou sami. A že svět není jen plný násilí a zla. Protože jakmile člověk tímhle způsobem začne vidět svět a stále se v takovém názoru utvrzuje, nemůže dopadnout dobře ani on sám, ani náš svět.

A doufám, že někdo pomůže i Rihanně, aby už neměla důvod plakat... Třeba to bude její nový přítel. Moc jí držím palce.

Autor: Iva Nachtmannová | pondělí 21.3.2011 0:00 | karma článku: 11,25 | přečteno: 1650x
  • Další články autora

Iva Nachtmannová

Opravňuje člověka strach, aby zabíjel?

Nedávná smrt amerického misionáře z rukou domorodců na ostrově by kolem mne prošla bez povšimnutí, kdyby na ni neupozornila jedna moje kamarádka. Její reakce mě zarazila, protože vyzněla ve smyslu: patří mu to.

29.11.2018 v 0:00 | Karma: 5,87 | Přečteno: 159x | Diskuse| Hyde park

Iva Nachtmannová

Od mementa drog k otázce štěstí

Čirou náhodu jsem se dostala ke knížce svým způsobem staré, ale přesto stále aktuální, neboť je to knížka o drogách. Memento od Radka Johna, můj syn ji má jako povinnou četbu. A díky ní přišla inspirace na tento blog.

15.6.2018 v 17:56 | Karma: 8,71 | Přečteno: 189x | Kultura

Iva Nachtmannová

Obhajoba cestování aneb neseďte doma, svět je úžasný

Když jsem byla ještě holčička školou povinná, četla jsem si kdesi o Babylonu a zmatení jazyků. Myslím, že to byla ilustrovaná bible pro děti, kterou jsem našla v knihovně u své babičky. Byl to pro mě velký námět k přemýšlení.

7.6.2017 v 12:25 | Karma: 11,08 | Přečteno: 370x | Diskuse| Cestování

Iva Nachtmannová

A máte elektřinu 24/7?

Když cestujete sami, má to jednu velkou výhodu. Hledáte někoho, s kým byste dali řeč. A přímo ideální místo na takovou konverzaci je letadlo.

2.1.2017 v 13:02 | Karma: 12,48 | Přečteno: 681x | Diskuse| Cestování

Iva Nachtmannová

Jak jsem prožila minutu s Jeho Svatostí

Je to už několik týdnů zpátky, ale pořád mě to naplňuje krásným pocitem. Jeho Svatost Dalajláma mě chvíli držel za ruku. Možná půl minuty, možná minutu. Hodně to pro mě znamená.

7.12.2016 v 9:37 | Karma: 13,00 | Přečteno: 408x | Společnost
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Podmínky míru musí určit Ukrajina, říká ministryně obrany Černochová

29. dubna 2024

Premium Ministryně obrany Jana Černochová (ODS) o sbírce na munici pro Ukrajinu, komunikaci náčelníka...

Vědmy jdou do akce. Mladé dronařky tvrdě cvičí a chystají se na Rusy

29. dubna 2024

Premium Ukrajina (od zpravodajů iDNES.cz) Válka na Ukrajině je v nemalé míře válkou dronů a technologií. Ukrajina, ale i Rusko je vyvíjejí,...

Americkou Oklahomu a okolní státy zasáhla série tornád. Úřady hlásí čtyři mrtvé

28. dubna 2024  22:16

Nejméně čtyři mrtvé si vyžádala série tornád, která od sobotního večera zasáhla Oklahomu. Podle...

Nikdy nekončící hrozba. Finsko si zvyká na nový vztah s Ruskem

28. dubna 2024  20:49

Ozbrojení finští pohraničníci na běžkách střeží východní část země, nejnovější a nejdelší hranici...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 39
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1201x
Jsem romantická žena, která se nerada nudí a má nutkavou potřebu stále objevovat něco nového a učit se novým věcem.
Miluji krásu: krásné krajiny, architekturu, krásné lidi - muže i ženy - jak navenek, tak uvnitř. Bez ohledu na barvu pleti či náboženské vyznání.

 

Ráda fotografuji, fotografie lze nalézt na Instagramu: 
https://www.instagram.com/iva_nach/