Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak jsme se potkali se strachem (a pomohli malinké Romce)

Zrovna jsme se s přítelem vraceli z návštěvy mojí maminky. Moc příjemné letní odpoledne na zahrádce v kolonii, s červeným borščem servírovaným pod jabloní, se záhonky krásných zahradních květin a barevnou zeleninou všude kolem. Maminka bydlí v Teplicích. Odtamtud nejezdí moc často přímý vlak, proto se musí přestupovat v Ústí nad Labem. A tam, ve vlaku do Ústí, jsme ji potkali. Drobnou Romku se dvěma dětmi, která se chovala...tak trochu divně.

Seděli jsme v klasickém vagónu bez kupé, se sedadly proti sobě. Říkala jsem si v duchu: Proč se ta paní cpe s kočárkem mezi sedadly, když ho mohla složit a nechat přede dveřmi v chodbičce? Dělávala jsem to tak kdysi, když jsem jezdila se svými dvěma malými dětmi vlakem na chalupu do Semil. Cikánečka vypadala strašně zmateně a nervózně. Myslela jsem si, že se bojí, aby jí kočár někdo nesebral. Pak jsem to na chvíli pustila z hlavy. Při vystupování v Ústí šel můj přítel za ní, že jí pomůže s kočárkem z vlaku, protože jí to předtím slíbil. Vystoupila jsem za nimi. Ona byla stále taková divně neklidná. Brzy se ukázalo proč. Ze stejného vlaku totiž vystoupila parta mladíků s oholenými hlavami. "Prosím vás, mohli byste jít kousek se mnou?" ptala se nás a třásl se jí hlas. Měla slzy na krajíčku. "Já se jich bojím." Samozřejmě, neváhali jsme. Doprovodili jsme ji do výtahu a jeli s ní dolů. Na chodbě, cestou do nádražního vestibulu, jsme je potkali. Netvářili se nijak zuřivě, ale že by se zrovna přátelsky usmívali, to se říct nedá. Naštěstí ale na adresu malé Romky ani na naši adresu nic neřekli, ani nevyvinuli žádnou agresivní aktivitu... Prostě jsme si šli všichni dál svou cestou. Vyprovodili jsme cikánečku i s dětmi před nádraží a pak jí poradili, kudy se dostane na trolejbus. Dál už jsme nemohli, jinak by nám ujel vlak do Prahy. Snažila jsem se jí co nejvíc utěšit, že to bude dobré. I když, úplně jistá jsem si být nemohla. Neznám celý její příběh... Navíc Ústí, Teplice nebo Most nemají zrovna dobrou pověst v téhle oblasti. Každopádně bych jí přála, aby se už nemusela bát nikde, ani v Ústí, ani v Teplicích, ani kdekoliv jinde. Když jsme se vraceli na perón, skini nastupovali do stejného vlaku. Jako praktikující budhistka jsem si klidně mohla jít sednout do stejného vagónu nebo kupé jako oni, protože skini jsou přece stejné cítící bytosti jako každý jiný a měla bych s nimi mít soucit, neboť trpí taky spoustou problémů v životě... Ale přiznám se - nechtělo se mi. Hlavně proto, že bych je musela poslouchat. Co kdyby se začali bavit o tom, jak někde zbili nějaké cikány, a měli by z toho srandu? Nene, nechci, děkuju. To radši budu poslouchat stařenky, jak se baví o počasí a o tom, jaká je drahota v obchodech. A s kým jsme nakonec seděli. Se dvěma Poláky, kteří pracují v Německu na farmě, a jedním Brazilcem, o němž tvrdili - takovou legrační směsí polštiny, angličtiny a němčiny, že vyhrál v loterii hromadu peněz a teď jezdí po celém světě. Můj přítel je narozený v Kanadě, takže taky tak trošku cizinec. No řekněte, docela příjemná multikulturní partička, ne? :-)

Autor: Iva Nachtmannová | pátek 5.10.2012 20:00 | karma článku: 16,65 | přečteno: 1778x
  • Další články autora

Iva Nachtmannová

Opravňuje člověka strach, aby zabíjel?

Nedávná smrt amerického misionáře z rukou domorodců na ostrově by kolem mne prošla bez povšimnutí, kdyby na ni neupozornila jedna moje kamarádka. Její reakce mě zarazila, protože vyzněla ve smyslu: patří mu to.

29.11.2018 v 0:00 | Karma: 5,87 | Přečteno: 159x | Diskuse| Hyde park

Iva Nachtmannová

Od mementa drog k otázce štěstí

Čirou náhodu jsem se dostala ke knížce svým způsobem staré, ale přesto stále aktuální, neboť je to knížka o drogách. Memento od Radka Johna, můj syn ji má jako povinnou četbu. A díky ní přišla inspirace na tento blog.

15.6.2018 v 17:56 | Karma: 8,71 | Přečteno: 189x | Kultura

Iva Nachtmannová

Obhajoba cestování aneb neseďte doma, svět je úžasný

Když jsem byla ještě holčička školou povinná, četla jsem si kdesi o Babylonu a zmatení jazyků. Myslím, že to byla ilustrovaná bible pro děti, kterou jsem našla v knihovně u své babičky. Byl to pro mě velký námět k přemýšlení.

7.6.2017 v 12:25 | Karma: 11,08 | Přečteno: 370x | Diskuse| Cestování

Iva Nachtmannová

A máte elektřinu 24/7?

Když cestujete sami, má to jednu velkou výhodu. Hledáte někoho, s kým byste dali řeč. A přímo ideální místo na takovou konverzaci je letadlo.

2.1.2017 v 13:02 | Karma: 12,48 | Přečteno: 681x | Diskuse| Cestování

Iva Nachtmannová

Jak jsem prožila minutu s Jeho Svatostí

Je to už několik týdnů zpátky, ale pořád mě to naplňuje krásným pocitem. Jeho Svatost Dalajláma mě chvíli držel za ruku. Možná půl minuty, možná minutu. Hodně to pro mě znamená.

7.12.2016 v 9:37 | Karma: 13,00 | Přečteno: 408x | Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident má absolutní imunitu. Trump zaměstnal Nejvyšší soud, věří v průtahy

25. dubna 2024  19:09

Nejvyšší soud USA se poprvé zabývá otázkou, zda mají bývalí prezidenti absolutní imunitu vůči...

Ázerbájdžán v Karabachu zboural arménskou vesnici, na místě staví mešitu

25. dubna 2024  18:55

Ázerbájdžán v jedné ze znovuzískaných vesnic v Náhorním Karabachu zbořil 200 let starý arménský...

Omezí dávky i povolení. Litva a Polsko pomohou Kyjevu s vracením branců

25. dubna 2024  18:12

Litva hodlá pomáhat ukrajinským úřadům s navracením ukrajinských mužů v branném věku. Ve čtvrtek to...

Spousta obětí střelby mohla být zachráněna, řekla matka Rakušanovi

25. dubna 2024  16:02,  aktualizováno  18:09

Na jednání výboru pro bezpečnost Sněmovny kvůli snaze opozičního ANO zřídit vyšetřovací komisi k...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 39
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1201x
Jsem romantická žena, která se nerada nudí a má nutkavou potřebu stále objevovat něco nového a učit se novým věcem.
Miluji krásu: krásné krajiny, architekturu, krásné lidi - muže i ženy - jak navenek, tak uvnitř. Bez ohledu na barvu pleti či náboženské vyznání.

 

Ráda fotografuji, fotografie lze nalézt na Instagramu: 
https://www.instagram.com/iva_nach/