Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Každý ví, co je život – jen ho umět žít

Jako dítě jsem milovala čtení. Maminka neměla na čtení moc času a navíc ji to ani nebavilo. Ale když byla se mnou doma na mateřské, kupovala si jeden módní časopis v takovém zvláštním úzkém formátu. Když jsem povyrostla, zaujaly mě různé citáty filosofů, které si mamka z časopisu vystříhala. Líbilo se mi, jak jsou stručné a přitom trefné. Moje teta si zase do kadisbloku dávala různá lidová moudra. To mě taky fascinovalo. Všechny lidi, nejen filozofy, baví definovat život. Úplně se v tom vyžívají. Každý může mít svým způsobem pravdu. Co všechno je ´život´?

„Život je divnej. Když jste dítě, tak se vleče. Najednou je vám padesát. A celý dětství se vejde do jedný rezavý krabičky.“
Dominique Bretodeau, film Amélie z Montmartru

„Život je způsob bytí bílkovinných těl, jejichž podstatnou složkou je neustálá výměna látek s okolní vnější přírodou a přestává existovat, jakmile skončí tato výměna látek.“
Bedřich Engels
„Život je spojením hmoty a informace.“
Jan Pavlík
„Když je člověk šťastný, málokdy se zajímá o smysl života. Ti nejšťastnější si jistě nikdy nepoloží otázku typu ´jaký je můj smysl života´. Žijí jen tak bez významnějšího důvodu, nepřemýšlí nad tím, proč dělají dnes tohle a zítra zase toto. Ono na to není vlastně ani čas (ani žádný důvod). Jsou ale tito lidé opravdu šťastní? Nevím, já k nim nepatřím.“
Václav
„Život je jako bonboniera. Nikdy nevíš, co ochutnáš.“
Forest Gump, film Forest Gump
„Život je umění kreslit bez možnosti gumovat.“
J. W. Gardner
„Život je příliš krátký na to, aby byl nicotný. Přesto jsme zklamáni, že právě taková většina našeho života je.“
T. A. Harris

"Život je jen zkouška. Kdyby to byl skutečný život, dostali bychom podrobnější instrukce o tom, kam máme jít a co máme dělat!“
Anonym

„Život je jako tetris. Když do sebe konečně všechno zapadá, zmizí to.“
Marek Štěpnička, facebook

„Život je jako žebřík do kurníku. Krátkej a posranej.“
Anonym

„Život je jen náhoda, jednou jsi dole, jednou nahoře. Život plyne jak voda a smrt je jako moře. Každý k moři dopluje, někdo dříve a někdo později, kdo v životě miluje, ten neztrácí naději.“
Jaroslav Ježek
„Kromě oné vědomé části do života zařazuji i nevědomé souvislosti. Ovlivní mě i člověk, který naštve mého šéfa, který mě následně ve vzteku vyhodí z práce. Toho člověka jsem nikdy neviděl, ale patří do mého života. V nejširší souvislosti do mého života takto patří úplně všechno – každý atom, molekula, kousek prostoru... Všechno.“
schyzofrenik.bloguje.cz
„Život je pes a už to samo někoho časem poleká. Život je pes a pes - jak známo - je věrný přítel člověka. Život je pes a zuby cení a usmívá se po očku. Život je pes a proto není, rozhodně není pro kočku!“
Petr Skoumal

Líbí se vám nějaká definice? Nelíbí žádná? O tom je přece náš život především – líbí / nelíbí. K tomu, co se nám líbí, se připoutáváme. K tomu, co se nám nelíbí, máme odpor. Lpění a odpor. Z toho pak pramení naše myšlenky i skutky.

Záleží opravdu jen na nás, jestli život naplníme lhaním, podváděním, lenošením a kritizováním druhých, nebo studiem a prací. Či dokonce pomocí druhým.

Já jsem rozhodně pro to druhé. A toho třetího si na lidech cením nejvíc.

Autor: Iva Nachtmannová | úterý 15.3.2011 0:00 | karma článku: 9,52 | přečteno: 1577x
  • Další články autora

Iva Nachtmannová

Opravňuje člověka strach, aby zabíjel?

Nedávná smrt amerického misionáře z rukou domorodců na ostrově by kolem mne prošla bez povšimnutí, kdyby na ni neupozornila jedna moje kamarádka. Její reakce mě zarazila, protože vyzněla ve smyslu: patří mu to.

29.11.2018 v 0:00 | Karma: 5,87 | Přečteno: 159x | Diskuse| Hyde park

Iva Nachtmannová

Od mementa drog k otázce štěstí

Čirou náhodu jsem se dostala ke knížce svým způsobem staré, ale přesto stále aktuální, neboť je to knížka o drogách. Memento od Radka Johna, můj syn ji má jako povinnou četbu. A díky ní přišla inspirace na tento blog.

15.6.2018 v 17:56 | Karma: 8,71 | Přečteno: 189x | Kultura

Iva Nachtmannová

Obhajoba cestování aneb neseďte doma, svět je úžasný

Když jsem byla ještě holčička školou povinná, četla jsem si kdesi o Babylonu a zmatení jazyků. Myslím, že to byla ilustrovaná bible pro děti, kterou jsem našla v knihovně u své babičky. Byl to pro mě velký námět k přemýšlení.

7.6.2017 v 12:25 | Karma: 11,08 | Přečteno: 370x | Diskuse| Cestování

Iva Nachtmannová

A máte elektřinu 24/7?

Když cestujete sami, má to jednu velkou výhodu. Hledáte někoho, s kým byste dali řeč. A přímo ideální místo na takovou konverzaci je letadlo.

2.1.2017 v 13:02 | Karma: 12,48 | Přečteno: 681x | Diskuse| Cestování

Iva Nachtmannová

Jak jsem prožila minutu s Jeho Svatostí

Je to už několik týdnů zpátky, ale pořád mě to naplňuje krásným pocitem. Jeho Svatost Dalajláma mě chvíli držel za ruku. Možná půl minuty, možná minutu. Hodně to pro mě znamená.

7.12.2016 v 9:37 | Karma: 13,00 | Přečteno: 408x | Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Maďarský zákon o svrchovanosti dráždí europoslance, mají „vážné obavy“

24. dubna 2024,  aktualizováno  20:25

Nový maďarský zákon o svrchovanosti, který má bránit zásahům zvenčí do národní politiky, v rezoluci...

Ukrajina tajně použila střely dlouhého doletu, nová pomoc vítězství nezaručí

24. dubna 2024  20:19

Ukrajinská armáda už začala používat balistické rakety dlouhého doletu. Tajně jí je poskytly...

VIDEO: Londýnem běhali splašení koně. Zkrvavení vráželi do aut, pět lidí zranili

24. dubna 2024  13:32,  aktualizováno  20:16

Centrem Londýna pobíhalo ve středu pět splašených koní královské kavalerie. Způsobili velký chaos v...

VIDEO: Slovenský pravičák vypustil nad hlavou europoslancům holubici míru

24. dubna 2024  20:09

Krajně pravicový slovenský europoslanec Miroslav Radačovský překvapil přítomné na jednání...

Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!
Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!

30 uživatelů eMimina mělo možnost otestovat krém na nohy od Manufaktury z kolekce Louka. Pomohl vám na suchou a hrubou pokožku chodidel? Přečtěte...

  • Počet článků 39
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1201x
Jsem romantická žena, která se nerada nudí a má nutkavou potřebu stále objevovat něco nového a učit se novým věcem.
Miluji krásu: krásné krajiny, architekturu, krásné lidi - muže i ženy - jak navenek, tak uvnitř. Bez ohledu na barvu pleti či náboženské vyznání.

 

Ráda fotografuji, fotografie lze nalézt na Instagramu: 
https://www.instagram.com/iva_nach/